T&T








1. Ögonfransar
- mascara är något måste för mig, något som gör en se piggare och mer alert ut speciellt när man inte är så pigg i skolan haha! Favoritmascarorna är från maybelline och wetNwild. Wet N wild's mascaror hittar du för max 35kr i gekås! Eyeliner och ögonfransböjare går hand i hand med mascaran. En favorit eyeliner är den från hm på bilden. Jag är en som människa som kan sova mitt på dagen och ända sitter den som berget!! Ändå går den bort jättelätt med vatten! Ett tips är att inte böja ögonfransarna efter mascaran är på, det gör så dina ögonfransar bryts ner oftast på dom flesta. Beror till person till person.
Låna aldrig ut mascaror, det kan hända att din mascara för-åldras och förstörs för bakterierna är i mängder just i det området. 
Detsamma med ögonfransböjare, lösögonfransar.


2. Mjuka läppar
Tjejer och killar med pojkvänner/flickvänner ska aldrig behövas gå igenom kyssar med torra och krispiga läppar. Vaseline är alltid bra att ha, kan användas till så mycket dock blir de kladdigt med att behöva doppa fingret varje gång, testa annars ett läppbalsam i fast format!

3. Fuska fram felfri hy
Dom flesta i min ålder har problem med finnar inkl mig själv. Lite concealer gör jobbet och sedan pudra lätt över hela ansiktet speciellt  pannan! Det gör så du ser matt i ansiktet hela dagen och ser mindre oljlig/svettig ut och även gör att din concealer håller längre. Matt hy har en tendens att skapa en illusion så att dina finnar inte syns lika mycket med! Nuvarande pudret är från biocura som jag köpte i Danmark på färjan i somras. Dock gör maybelline bäst puder!
En miss som många gör är att överpudra sitt ansikte. Puder är oftast för att matta ner hyn blandannat och inte till att täcka. Det finns foundation i puder format vilket alltid bruka stå på förpackningen. Att täcka någon finne med pudret gör det bara allt värre faktiskt, det ser överpudrat och vidrigt ut, kakigt. 
Skippa svampen eller puderpuffen man bruka få på köpet eftersom det samlas bakterier (--> mer finnar) mycket lättare. Skaffa en puderborste istället. Stor som liten. Mindre bakterier samlas och du kan tvätta borsten med schampo! 

Tvätta alltid händerna innan du sminkar dig, mer bakterier betyder mer finnar.




Lite tips sisådär på kvällskvisten då jag har tråkigt haha!
/Bodil 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0