Its about kicking asses, not kissing it

Lov, sommarlov. Hur härligt är inte de? Att sluta 7an och börja 8an. Jag är sjukt exalterad för allting nu. Har haft ett några fucked up månader och nu känns det äntligen dags att klarna till. Det förtjänar jag, speciellt allt slit man har behövt lägga på bordet. Har haft det lite sugigt både med vännerna och familjen. Men nu när jag tänker efter med vännerna har jag lagt ner onödig energi som inte ens förtjänar att lägga ner tid på. Backstabbers. Men jag har lärt mig att förlåta, dock något jag ångrar ibland för man bruka få anledningar till att säga upp skiten. Sen får man ju tåla och ta de chill, sluta ta saker så himla allvarligt och bara chilla ner lite. Sätt dina gränser på rätt plats, hur vet du om dom är på rätt platser då? Är du olycklig? Ja där har du svaret. Men nu när sommarlovet har börjat så har jag tänkt att skita nu i allting. Har slickat röv tillräckligt nu i något år nu och det är så himla utmattande. Folk förstår inte vad man gör för dom. Man lägger ner tid, energi på saker som inte ens borde få någon uppmärksamhet. Att få alla nöjda går inte, det har jag lärt mig. Man ska inte ens bry sig om dom personerna som inte uppskattar din hjälp. Du ska uppskatta varenda sak som du får. Uppskatta varenda lycklighet du får så blir din lycka större.
Vi har förändrats jättemycket sen förra året, man har säkert blivit kär och sårad men det är de livet går ut på, några förberedelse inför livet.
Alla kommer snacka skit, det är naturligt i dagens samhälle. Jag har fått saker som jag kan vara glad över, och jag kommer inte låta någon ta dom som jag gjorde förr.
/Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0