Bas redigering

Jag hade tänkt och visa hur jag oftast redigerar mina bilder. Alltså själva grunden. Fall jag ska redigera något annat typ med ett tema så gör jag självklart på ett annat sätt. Jag använder mig av Photoshop CS6 och det funkar perfekt. Det finns självklart andra redigeringsprogram som man kan använda sig av när man ska använda mina grunder, haha.
 
 
Här på bilderna kan ni självklart se vilken bild som är redigerad. På den redigerade bilden har jag ändrat kurvorna, intensitet/kontrast, lyster och mättnad. Fall en bild är underexponerad så höjer jag självklart ''värdet''. Och om en bild är överexponerad så sänker jag ''värdet''. Man får helt enkelt testa sig fram haha! Lycka till :)
 
/åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0