God gärning

Idag tror jag faktiskt jag att jag och min familj har gjort en god gärning. Vi satt och åt ute, pratade osv. Sedan kommer en gammal, smal och sliten gubben med en vit hat fram till oss och frågar om pengar. Mamma säger att vi inte har småpengar på oss men sen kommer hon på att hon kan göra några vårrullar (vi höll på att äta det) till honom. Han var väldigt tacksam och åt det i mörkret.
Hade dock lite småpengar sen i slutet så det gav vi han också :-).

Kunde dock inte sluta tycka synd om han för helt seriöst, jag älskar gamla människor. Dom är så söta så jag får skuldkänslor när dom är själva osv.. När vi höll på och gå till ett annat ställe så tänkte jag bara på gubben.. Hans smala ansikte och hans glada samt ledsna ögon när han fick mat av oss..

Blev så himla glad när vi gav han mat.. Obeskrivlig känsla. Alla borde testa det någon gång. :')

Jag vet att det inte är mycket men.. Gud vilken känsla man fick. <3
/åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0