Tips! /D

Jag tänkte tipsa hur man kan försöka göra en "Aloevera dryck" hemma.

Jag gjorde detta hemma för någon dag sen och det är ganska gott, det är inte direkt exakt som en aloevera dryck då jag inte tror man kan köpa riktig aloevera här i Sverige.

För att göra din Aloevera dryck hemma så behöver du detta.
-vindruvor (helst utan kärnor)
-fläder saft
-vatten

Nu kanske ni tänkte "vad ska hon göra med vindruvorna?" , jo i en riktig aloevera dryck som man kan köpa i olika affärer innehåller frukt kött som är av aloeveran(?). Vindruvor har också nästan en sån frukt kött som är nästan genomskinlig som riktig aloevera frukt kött. Sen så innehåller fläder dryck nästan samma ingredienser plus att den har en fräsch smak. (älskar fläder saft, det är riktigt gott!)

När du ska börja göra detta så måste du ha en flaska som du kan ha allt i. Jag använde min använda aloevera drycks flaska(?). Men om du inte har en så kan du använda en vattenflaska eller något liknande.

1. Du tvättar vindruvorna så dom är rena.
2. Du fyller sen halva flaskan med flädersaft.
3. Du tar vindruvorna och skär dom på mitten, när du har delat vindruvorna så tar du ut frukt köttet ur "skalet".(jag använde en tesked när jag tog ut frukt köttet.)
4. Du tar frukt kötten av vindruvorna och skär dom i jätte små bitar. Då menar jag verkligen jätte små, och försök att mossa lite på dem. För om du inte gör dom jätte små så kommer dom inte flyta runt i drycken.
5. När du har gjort det som står på nummer 4 så lägger du in vindruvorna i flaskan och sen tar du flaskan och låter kallt vatten rinna i kranen så det är väldigt kallt eller hur kallt man nu vill att det ska vara. Sen när du känner att vattnet är tillräckligt kallt för dig så tar du den och fyller flaskan med vatten så mycket som det rymmer i flaskan.
6. Du skakar den lite så att allt blandas.
7. Den är färdig och du kan äntligen dricka drycken/saften.

Hoppas ni tycker detta tipset var intressant och att ni gärna provar det.

Flädersaften kan man köpa nästan i vilken mataffär som helst. Men den jag använde är den till höger på bilden. Som ni ser så är förpackningarna olika men det spelar nog inte någon stor roll vilken fläderdryck man tar. (den till vänster är med rabarber och den är också riktigt god, och den till vänster är helt original av fläder.) hejdå! /dardana


Kommentarer
Postat av: Filippa Myhrberg [FIDELIPPAN.SE -foto,häst & mode]

Gud vad cool bloggdesign ni har! :)

Svar: Tack så mycket! Tack för kommentaren, kram /åsa
LTTK None

2013-02-17 - 18:54:59
URL: http://fidelippan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0