Som liten..

Som ni ser på bilden längst upp så va jag inte precis den sötaste eller smalaste tjejen... Var lite överviktig och såg inte precis ut som en fotomodell, haha . Minns hur folk brukade säga att jag var tjock eller ful, till och med vissa av mina vänner brukade säga dessa saker till mig.

Kommer ihåg när jag gick i femman och jag mådde så dåligt över hur jag såg ut, likaså i sexan. Tror jag som högst vägde någonstans nära 60kg och jag är och va inte så speciellt lång, alltså va det ganska mycket. Har svårt än idag att tycka om mig själv och dom orden man fick höra förr och för ett litet tag sen sitter fortfarande kvar i huvudet. Men jag vet idag att jag inte ska lyssna på vad folk säger för vad andra tycker spelar ingen roll!

Och just nu tränar jag ganska mycket, jag försöker att inte äta så mycket onyttigt och jag kämpar verkligen för att få en fin kropp och för att iallafall jag ska vara nöjd och trivas med mig själv. Och jag själv tycker inte att jag är i närheten av där jag var förr!

Vill att alla ni som får höra sånna saker ska tänka om, för varför ska andra hacka på dig bara för att du inte är lika smal som alla andra? Eller för att du inte är lika söt som hon där i din klass? DU är speciell och det är inget man ska skämmas över! Alltså ska ingen behöva ta åt sig sånna ord eller tänka något negativt om sig själv!!

Så alla ni tjejer och killar också för den delen! Va stolta över er själva och låt inte någon trycka ner dig! Puss / Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0