Idealet om den perfekta kroppen

Asså jag har tänkt på detta väldigt länge. Alla ungdomar vill ha den perfekta kroppen. Varför? Jo, samhället, media, allt, det är dom som påverkar oss! Om man har fett runt magen så är man tjock, om man har stora lår så är man tjock, osv osv osv. Utan alla bilder på vackra modeller i tidningar och sånt så skulle vi aldrig ha tänkt så. Vi skulle vara nöjda med våra kroppar utan att tänka '' jag måste se ut som henne, jag måste ha den kroppen ''.Om man vill ha den kroppen så ska man göra på det rätta sättet genom att träna och inte att banta. Modellerna blir ju smalare och smalare för varje år som kommer, år 2054 så kommer vi säkert bara ha skelett kvar. Till och med skyltdockor i affärerna är smala som är pinne, kan dom inte variera lite och visa att det är okej hur än kroppen ser ut och att det fint?
 
Aja, fattar inte grejen med detta. Ville bara skriva av mig lite :), puss /åsa

 

Kommentarer
Postat av: Louise

Så sant! :)

2013-04-11 - 17:50:09
URL: http://louiserutikanga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0